Popcorn

En höstpromenad med Poppy

Igår var det så fint väder. Solen lyste upp vår färgrika höst och färgerna blandade sig så fint så jag var helt enkelt tvungen och gå ut och fotografera. Att gå själv är trist så jag tog med mig Poppy på en tur. Han orkar inte gå så långt så vi tog med vagnen. Denna… Läs mer En höstpromenad med Poppy

Popcorn

Varje del av Poppy är en solskenshistoria

Nu har jag smält helgens bravader och funderat en hel del. Känslomässigt har det varit en berg- och dalbana. Från minnen med sorg, rädsla och oro till sprudlande glädje. För er som inte vet så var Poppy tänkt att vara min avelshane. Jag köpte honom hos underbara Anitha i Sundsvall, SE*Stellani’s och såg så fram… Läs mer Varje del av Poppy är en solskenshistoria

Popcorn, Utställning

Utställning i Västerås

Igår deltog vi i kattutställningen i Västerås. Poppy är ju den enda jag kan ställa för närvarande så han och jag är de som åker på utställningar. Eftersom vi har kattungar så var jag först skeptisk, men har bestämt mig för att isolera Poppy ett par dagar nu när han har kommit hem med Choklad… Läs mer Utställning i Västerås

Mini-Majs (Popcorn bebisar), Popcorn, Utställning

Utställning i Sollentuna

I lördags var Poppy på Birkas kattutställning i Sollentuna med tre av sina avkommor, Ville (Japp), Gizmo (Daim) och Herman (Plopp). Pappa katt fick fint omdöme vilket så klart är kul. Poppy var uppe till nominering men förlorade mot en äldre birmahane. Men som sagt vi är så nöjda så med vårt certifikat CAPIB. Nu… Läs mer Utställning i Sollentuna

Popcorn, Utställning

Utställning i Sundsvall med birmaspecial och allt

I helgen besökte vi Poppys hemort Sundsvall och var med på deras kattutställning samt birmaspecial. Så trevligt det var med alla underbara roliga och trevliga utställare. Vi hade hur kul som helst. Detta kommer vi definitivt göra om! För Poppy gick det riktigt bra ändå. Han hade tufft med motstånd av stora snygga Molle, som… Läs mer Utställning i Sundsvall med birmaspecial och allt

Popcorn

En olycka kommer sällan ensam

Ja vilken helg det har varit. Det jag kommer berätta nu gör jag för jag tror på att dela erfarenheter med andra är viktigt för att lära sig mer. Igår märkte jag att Poppy ( Popcorn – pappa till C- och D-kullen) hade problem med att kissa. Han satt mitt på golvet och försökte men… Läs mer En olycka kommer sällan ensam

Mini-Majs (Popcorn bebisar), Popcorn

I natt blev Poppy pappa!

  Vi skickar stora grattishälsningar till Happy (S*Birmastans Strängnäs Yellow Rose) som poppade ut fyra små söta mini-majs i natt. Allt har gått bra och vi ser fram mot att få träffa de små när de blir lite större. För er som är intresserade av kattungar så har Lena uppfödningen SE*Sherrydarlings.

Nyheter, Popcorn, Vanilj 2015

Vi väntar smått

Vanilj väntar små Mini-Vaniljer med Popcorn. Beräknat födelsedatum är 22 januari 2016. Vanilj är blåtabby och Popcorn lilatabby så sannolikheten är stor att vi kommer få blå och lila kattungar, solida samt tabby-maskade. Nu håller vi alla tassar vi har för att allt kommer gå bra och att även Mazarin kommer bli dräktig inom kort.… Läs mer Vi väntar smått

Nyheter, Popcorn, Utställning

Poppy på FIFe World Show 2015

I helgen har vi varit nere i Malmö och varit med på FIFe World Show 2015, en världsutställning med 1955 anmälda katter i ett 40-tal olika raser. Så stort och så roligt. Alla katterna satt landsvis och i en ring (som mer var en fyrkant) och där vi som utställare fick husera inne i ringen… Läs mer Poppy på FIFe World Show 2015

Nyheter, Popcorn, Utställning

Poppy fick med sig en rosett från Göteborg

I lördags var vi i Göteborg och deltog i kattutställningen i Västra Frölunda. Poppy fick en fin bedömning och vi var upp till nominering men förlorade mot en fin Norsk Skogkatt. Ändå är vi väldigt nöjda. Vi fick umgås med trevliga katter och kattägare.